Xerrada amb Ana Alcolea

El passat dia 4 de febrer l’alumnat de 2n d’ESO vam tenir la sort de conèixer l’autora del llibre que hem estat llegint durant el primer trimestre. Es tracta de l’Ana Alcolea, autora de llibres juvenils com el que hem llegit nosaltres, El secreto del galeón. El llibre ens ha agradat molt i també la xerrada. Ens ha parlat d’algunes curiositats sobre l’època en la qual està basada la història del llibre, com ara l’aspecte dels galions en els quals viatgen els nostres protagonistes o els sacrificis que feien, per l’estètica, les dones de principis del segle XIX. Per exemple, que bevien mercuri per empal·lidir o un determinat tipus de fang, com ens ha explicat que podem veure al quadre de Las Meninas de Velázquez. La nena rossa del centre és la infanta Margarita d’Àustria i, a la seva esquerra, Agustina Sarmiento li està oferint un gotet amb fang i aigua per beure!

També ens ha explicat com és el seu procés de creació i hem tingut l’oportunitat de fer-li algunes preguntes sobre la novel·la. Finalment, com no podia ser d’una altra manera, hem pogut demanar-li un autògraf per al nostre exemplar!