X Jornades de Valors: Endavant, tu pots!

Aquest any tan especial hem volgut celebrar, més que mai, les nostres estimades Jornades de Valors. Han estat dos dies en els quals tota l’escola, des dels més petits i petites fins als més grans, parem el nostre ritme diari i fem activitats, tallers i xerrades que ens ajuden a entendre i a interioritzar el significat del valor escollit.

Enguany hem celebrat la desena edició! Durant aquestes deu edicions hem treballat diferents valors com  l’esforç, la inclusió, l’empatia, la cooperació… i aquest any tan especial, que tots i totes recordarem, hem pensat que el millor valor per treballar és la resiliència.

La resiliència és la capacitat que tenim les persones per afrontar amb èxit una situació desfavorable i per adaptar-nos i recuperar-nos positivament davant les circumstàncies adverses.

Hem volgut que siguin unes Jornades d’alegria, positives i útils per creure en la nostra capacitat de sortir endavant. El lema escollit ha estat: Endavant, tu pots!

La Gemma Martin, mestra i mare de l’escola, ha fet una banda sonora fantàstica en la qual la música i la lletra mostren perfectament el valor de la resiliència.

Dijous vam començar amb la presentació de les Jornades per part del del professorat per tal d’introduir el valor. Tot seguit, famílies dels diferents grups van preparar activitats per fer amb la classe dels seus fills i filles. Va ser un moment molt especial ja que les famílies s’hi van implicar amb moltes ganes i afecte.

I a l’hora de l’esmorzar… l’esperada xocolatada!

Abans de dinar vam fer unes dinàmiques a partir de contes, jocs i Role Playing per posar-nos en situació i poder viure la resiliència en primera persona.

A la tarda vam començar a preparar el material per gravar les músiques escollides per cada grup. Volíem tenir un recull de cançons de tota l’escola!

Divendres vam continuar amb la gravació en diferents formats de la cançó que havien triat els nens i nenes: hi havien cançons de tots els estils, ritmes i fins i tot els nois i noies de segon d’ESO van compondre la seva  pròpia cançó.

Vam finalitzar les jornades gaudint amb un grup de dansa i expressió corporal: Muts.

Volem agrair a tota la comunitat educativa, des de l’alumnat, mestres i professorat fins a les famílies, PAS, monitors i monitores… tota la il·lusió i les ganes que han posat en fer que aquestes X Jornades fossin ben especials i fantàstiques!

I com diu el lema d’aquest any: ENDAVANT, TU POTS! TOTS I TOTES PODEM!

Podeu veure més fotos registrant-vos i accedint a la galeria fotogràfica.