Què és aquesta boira?

El dimarts 9 d’octubre, els nens i nenes de 3r de primària vam fer una activitat a l’escola, amb una experta de l’Ajuntament de Barcelona, sobre la contaminació de l’aire de la nostra ciutat.

La Maita, l’experta de l’Ajuntament, ens va explicar que la contaminació de l’aire va començar fa molts i molts anys, al s. XVI, quan la gent cuinava amb carbó.

També vam aprendre que les persones grans i els bebès són els que es posen més malalts a causa de l’aire contaminat que respiren.

Entre tots vam pensar petites coses que podem fer per millorar la contaminació de l’aire de la nostra ciutat, com ara: anar amb bici, anar amb patinet, caminar més, fer un consum responsable de les coses, comprar cotxes elèctrics…

La Maita també ens va explicar quines coses es fan des de l’Ajuntament de Barcelona per millorar l’aire de la ciutat, per exemple: fer més carrils bici, millorar la xarxa dels autobusos, prohibir la circulació dels vehicles més contaminants i fer més espais verds per als nens i les nenes.

Aquesta activitat ens ha agradat molt perquè hem après moltes coses sobre la contaminació de l’aire i com reduir-la.