Mostra tèxtil de 2n d’ESO a la Casa Sagnier

Un dels temaris de l’assignatura de tecnologia de segon curs d’ESO és la industria tèxtil. Podríem abordar aquest tema de forma tradicional: seguint un llibre de text i prenent apunts de les explicacions del professor; nosaltres, però, ens ho hem plantejat d’una manera molt diferent. Ho estem treballant més com a projecte de llarga durada: fent visites que s’hi relacionen, rebent xerrades d’experts del tema i completant tot aquest material amb una recerca d’informació de diferents fonts.

Aquesta part més teòrica la complementem amb la pràctica: hem confeccionat una peça de roba a la nostra mida. Ha estat un procés llarg: hem pres mesures, hem dissenyat la peça, hem concretat el patró, hem escollit i comprat el teixit adequat i finalment hem treballat amb més o menys destresa amb les màquines de cosir. Al final, però, el moment d’emprovar-nos la roba acabada dóna sentit a tot aquest esforç.

El dijous 2 de juny organitzem una desfilada i mostrarem les peces ja portables. A més de la passarel·la, el mateix dia també presentarem els resultats d’altres activitats, com la robòtica i la introducció al disseny d’automòbils. L’inici de l’esdeveniment serà a les tres i tindrà lloc a la Casa Sagnier.

Tots i totes hi sereu molt benvinguts!