IX Jornades de Valors

Aquest curs 2019-2020 hem realitzat les IX Jornades de Valors a la nostra escola!
Enguany, sota el lema “Incloure és viure”, hem treballat i reflexionat sobre les dificultats que es troben les persones amb altres capacitats en el seu dia a dia.

Per inaugurar les Jornades hem gaudit de l’exhibició de l’escola de ball de saló Wapacha Diversity, que ens han mostrat diferents balls.

A partir de contes, els més petits, i de xerrades amb experts, els més grans, hem anat posant la nostra mirada en aspectes i situacions que fins ara ens havien passat per alt… Això ens ha ajudat a ser més conscients de certes dificultats, alhora que ens ha servit per empatitzar i solidaritzar-nos amb altres realitats.

Després d’esmorzar tots plegats xocolata amb melindros, cada grup-classe ha anat a visitar diferents entitats per viure en primera persona i col·laborar en diferents activitats. Els més petits hem anat a residències d’àvies i avis a jugar plegats (Sanitas, Bellesguard i Refugi d’Obreres). Els de cicle mitjà hem anat a l’Associació Catalana d’Hemofília i a Batec Mobility per conèixer la feina que fan. L’alumnat de cicle superior hem anat a l’Escola Paideia per ajudar-los a decorar l’escola, i els de 3r d’ESO al Taller Paideia. Els de 1r i 2n d’ESO hem anat a Badalona Bàsquet per conèixer un equip molt especial i els de 4t d’ESO hem anat a veure una exposició fotogràfica a l’Associació LGTBI.

Al vespre, les famílies heu assistit a una xerrada de la Laura Moragas, psicòloga de l’Hospital de Bellvitge, que ens ha parlat de “Addicció a les noves tecnologies: mite o realitat”. En el següent enllaç podeu trobar el vídeo de la xerrada: https://youtu.be/-J7tL0OUolc.

El dia següent, continuant amb les jornades, padrins i fillols ens hem trobat per realitzar diferents jocs relacionats amb la inclusió des de diferents mirades.

La cloenda l’hem fet a ritme de rock, amb el grup Suzy & los Quattro.

Han estat unes Jornades molt emotives i divertides!!! Ja tenim ganes que sigui l’any vinent per celebrar les X Jornades de Valors!!!