El grup de 4t d’ESO aprenem a fer medicaments

L’alumnat de 4t d’ESO de les assignatures específiques de biologia i geologia i de física i química hem anat al Parc Cientific de Barcelona (PCB) a realitzar el taller “Com es fan els medicaments?”

Allà ens han explicat quina és la composició dels medicaments, quines fases es segueixen en el procés de creació d’un nou medicament i quines línies hi ha actualment en recerca científica per a tractar la malaltia del Parkinson.

Posteriorment, hem passat a fer la part pràctica en la qual hem realitzat una reacció química, hem aïllat el producte per filtració i hem pogut caracterizar el producte per cromatografia.

Ha estat una sortida molt profitosa per entendre una mica més com funcionen aquest tipus de recerques científiques.