El grup de 1r d’ESO participem en un estudi sobre la contaminació: LiquenCity

El passat 4 de desembre, la classe de 1r d’ESO vam començar el projecte LiquenCity, una proposta de ciència ciutadana en què es fa un estudi de la presència de líquens a diferents zones, entre les quals Barcelona i Madrid.

Els líquens són bioindicadors. El fet que siguin sensibles als canvis ambientals i als nivells de contaminació atmosfèrica, fa que el seu estudi ens proporcioni dades sobre la qualitat de l’aire. A partir d’aquí es podran extreure conclusions per a disminuir el grau de contaminació.

En aquest projecte hi participen diferents entitats com el CSIC, l’Institut de Ciències del Mar o la Universitat de Barcelona entre d’altres.

Els alumnes de 1r d’ESO hem fet un taller sobre aquest tema i, a continuació, hem fotografiat els líquens que hem trobat al parc de la Tamarita, incorporant lents als nostre mòbils. A través de l’app Natusfera, hem enviat la informació a la base de dades sobre líquens que s’està elaborant per fer un mapa del grau de contaminació de diferents zones i extreure conclusions.

Una vegada més l’escola ens va mostrar que hi ha coneixement a l’exterior, a l’aire lliure i diversió!

Podeu trobar més informació al programa “Efecte Papallona” de Catalunya Ràdio: