Entre la vergonya i l’esperança

Vergonya perquè avui ha estat un dia trist en els més de 35 anys de Projecte. Com sabeu, el Govern de la Generalitat ha convocat un referèndum per a avui, 1 d’octubre, i la gent ha vingut a votar a l’escola donat que sempre hem estat col·legi electoral.

La policia nacional ha desallotjat, fent un ús desmesurat de la força, la gent que ha vingut a exercir el seu dret (famílies, exalumnes, gent del barri…). Diem desmesurat perquè ningú ha respost violentament, ben al contrari, i en cap moment han demanat pels responsables de l’escola. El resultat és que hi ha hagut persones ferides i destrosses en l’edifici.

Sentim vergonya perquè no són aquests els valors que treballem a la nostra escola, vergonya perquè davant d’urnes, utilitzar la violència, com ha passat, ens sembla incomprensible, vergonya per allò que els nostres alumnes han vist i han viscut, vergonya perquè no és aquesta la societat que volem.

Però, com sabeu, som tossuts. Una llarga història ens avala i seguirem educant i tenint esperança en aquests valors en què creiem fermament: diàleg, democràcia, estima, respecte… Ens seguireu trobant on érem, just allà mateix, no ens hem mogut.

Volem donar les gràcies a totes les persones que ens heu donat suport i heu ajudat les persones que han patit. La solidaritat ha estat la resposta i aquest és el valor que seguirem donant com a exemple als nostres alumnes.