El programa Explainers del CosmoCaixa

Explainers és un programa que neix per iniciativa dels principals museus de ciència dels EUA, i des del 1969 és el programa estrella del San Francisco Exploratorium. El seu objectiu principal és acostar el coneixement als visitants del museu a partir de les explicacions guiades fetes per estudiants voluntaris de 4t d’ESO i batxillerat.

És un programa que porta a terme el Cosmocaixa com a experiència única a tot l’Estat espanyol.

La Naiana Camilleri, la Carla Tusell i la Marina Maldonado hem estat acceptades per participar en aquest programa durant els mesos d’octubre a desembre del 2015.

Per estar preparades, el programa ens ha proporcionat diferents formacions en les quals hi participaven diferents col·laboradors com l’ESIC (Business & marketing school), que ens va ensenyar a millorar la nostra manera de comunicar-nos a través de les 4 claus de la comunicació personal, o l’IQS (Institut Químic de Sarrià), que ens va mostrar els conceptes bàsics per entendre els fonaments de la química.

Els dies 24 i 25 d’octubre vam començar a explicar els mòduls als visitants de la planta de la matèria del Cosmocaixa. Totes tres estàvem molt nervioses al principi, tot i que en finalitzar totes les sessions amb els visitants vam sortir molt contentes i amb ganes de més.

Ja que hem pogut conèixer més els diferents experiments que hi ha a la planta -5 del Cosmocaixa, el passat 21 de gener de 2016 vam fer una visita dinamitzada als nostres fillols de 4t de primària. Era molt emocionant veure les seves cares de sorpresa quan els explicàvem els mòduls.

El fet que et seleccionin per a ser explainer et permet fer el teu primer contacte amb el món laboral: és una gran oportunitat!

Si voleu saber-ne més podeu consultar la següent pàgina web:

I recordeu que, si accediu a la intranet, podreu veure més fotografies d’aquesta activitat a la secció de la galeria fotogràfica.
Naiana C., Carla T. i Marina M. (alumnes de 4t ESO)