Construïm autòmates

Després d’estar gran part del curs aprenent a programar amb Scratch, els nens i nenes de tercer de primària hem començat a construir autòmates amb els kits Ollo.

Els construïm  amb peces molt petites, sovint semblants però diferents. Hem d’estar molt atents per utilizar les peces adequades, connectar-les correctament amb clavilles i seguir la seqüència que ens indiquen les instruccions.

Treballem en parelles. En primer tots vam construir un petit gos-robot. Ho vam fer tan bé que ara cada parella hem escollit quina construcció volem fer.  Aviat tindrem molins, escarabats, dinosaures i altres autòmates.

El muntatge d’aquests autòmates requereix força observació, concentració i precisió. De fet, hi ha estones que estem tots tant centrats en la nostra feina que a classe… Oh! Increïble! No se sent res!