Concurs Tísner de creació de jocs de taula en català

Un any més el cicle superior de la nostra escola participa en el Concurs Tísner de creació de jocs de taula en català. L’objectiu del concurs, adreçat a l’alumnat de 5è i 6è de primària de les escoles de Catalunya, és que alumnes, mestres i escoles descobreixin la faceta lúdica i creativa de la llengua catalana creant el seu propi joc.

Aquestes són les dues vessants que hem treballat a les aules. La part creativa del nostre alumnat es treballa força des de l’àrea de educació plàstica, el taller de migdies on poden crear allò que els passi pel cap i altres activitats relacionades amb altres àrees. El taller de jocs de taula els fa tenir una visió àmplia de diferents mecàniques de joc i de diferents temàtiques que van des de la ciència-ficció o l’edat medieval a l’antiga Xina.

És per això que el concurs suposa un repte, crear un joc original que tingui la llengua catalana com a tema vehicular. Estem contents amb el resultat, un joc de cartes en què la construcció d’oracions és l’arma més efectiva per escapar del planeta Mart i una carrera desesperada plena d’obstacles lingüístics per arribar al cim de la muntanya. FUGIDA DE MART i ARRIBAR AL CIM són les propostes d’aquest curs. Esperem tenir la mateixa sort que el curs passat, quan el grup de cinquè va guanyar el segon premi amb el joc OLLA DE GRILLS.