Celebració del Dia Mundial de la Filosofia a 4t d’ESO

El passat dijous 21 de novembre l’alumnat de 4t d’ESO vam celebrar el Dia Mundial de la Filosofia. Se celebra sempre el tercer dijous del mes de novembre en memòria de la mort de Sòcrates, que va ser condemnat a mort per no renunciar als seus principis i a la veritat.

Durant aquest dia es van aturar les classes i vam dedicar tota la jornada a la reflexió i anàlisi d’alguns dels grans problemes de la humanitat.

Vam dividir-nos en dos grups i cada un va visionar un documental: uns vam veure Cap a l’eternitat, un documental que explica que, en aquests moments, s’està construint a Finlàndia el primer cementiri nuclear en el qual els residus estaran emmagatzemats i no es podran tornar a obrir mai més, o almenys fins passats 100.000 anys, el temps durant el qual els residus continuen essent perillosos. El documental planteja si serem capaços d’assegurar que es mantindran tancats i com podem advertir els nostres descendents que els residus letals són allà.

L’altre grup vam veure El pa nostre de cada dia, un documental que reflecteix el dia a dia de tot el procés d’industrialització i mecanització al qual ha estat sotmesa la ramaderia i l’agricultura en els països desenvolupats i les conseqüències que això té en la vida dels animals.

A partir del visionat d’aquests dos documentals, vam debatre entre nosaltres les causes, conseqüències i possibles solucions i després vam posar en comú les nostres conclusions entre els dos grups.

Finalment, cada grup vam elaborar tres productes (un manifest, un vídeo i un mural) que reflectien la feina feta durant tota la jornada i els vam exposar a la sala del costat de la sala d’actes.

Malgrat que els documentals se’ns van fer una mica feixucs al principi, estem contents i satisfets de tot el que hem pogut parlar i treballar a partir del seu visionat. Va ser una bona jornada de reflexió!