Benvinguts al curs 2016-2017!

Ja ho tenim tot a punt per començar el nou curs 2016-2017. Malgrat la calor, hem estat polint molts detalls per tal que la tornada a l’escola sigui el més engrescadora possible per a tots plegats. Tenim moltes ganes de veure els vostres fills i filles (i també a vosaltres, no cal dir-ho!).

És per això que ens fa molta il·lusió informar-vos d’aquells aspectes més rellevants per a aquest proper curs:

Millors espais i més adaptats a les necessitats. Renovació de la planta de cicle superior . Enguany, hem fet una renovació integral de la planta de cicle superior: millor distribució de les aules i espais, pintura de tota la planta, habilitació d’un nou lavabo adaptat, nova il·luminació (de la mateixa manera que l’estiu passat vam fer amb cicle mitjà).

Música. A cicle mitjà incorporem activitats amb el Taller de Músics i continuem l’activitat que ja fèiem amb cicle superior.

Anglès. Augmentem les activitats en llengua anglesa a tots els cursos de l’escola a partir de converses amb professorat nadiu, tallers de migdia a primària i altres activitats amb la finalitat que l’anglès sigui una llengua d’ús diari als diferents nivells.

Creativitat. A primària hi haurà un taller de migdia de creativitat i foment de l’ús de les arts plàstiques per tal de potenciar la creació i expressió, atesa la seva importància en el desenvolupament  personal dels nens i nenes.

Espais al migdia per a cicle mitjà, cicle superior i ESO. A més dels tallers de migdia, l’alumnat tindrà l’opció d’anar, un cop per setmana, a l’espai de jocs de taula (CS i ESO) i al de Scrapbooking (CM). D’aquesta manera ampliem les alternatives al pati de migdia i la biblioteca.

Innovació i millora. Tot l’equip de l’escola estem engegant un treball conjunt que ens permetrà realitzar un autodiagnòstic de la feina que fem al centre, per tal de millorar els processos d’ensenyament-aprenentatge amb el nostre alumnat.

Més flexibilitat per afavorir la conciliació horària. Oferim, de forma gratuïta, la possibilitat de l’Espai de Biblioteca de dilluns a dijous adreçat als nens i nenes des de P3 a 4t de primària.

Seguim treballant els valors. Les Jornades de Valors d’enguany giraran al voltant de l’esforç com a eix central i es portaran a terme durant el mes d’octubre, tot i que al llarg del curs hi haurà activitats relacionades.

La lectura segueix sent important. La Comissió de la Biblioteca té previst continuar amb la tasca d’animació lectora i portarà a terme diferents exposicions adreçades a tota l’escola. Enguany es crearà el Club de lectura, adreçat a l’alumnat de cicle superior, com a continuïtat de l’activitat d’animació lectora realitzada de 1r a 4t de primària. També estan previstes diferents activitats de formació per al professorat de l’escola.

Com a centre formador i dins el programa de col∙laboració amb les universitats catalanes, aquest curs preveiem tenir estudiants en pràctiques dels Graus d’Educació Primària i Infantil de la UB, la URL i la UIC. També tindrem alumnes del Màster en Psicopedagogia de la UB i del Màster de Formació del professorat en l’especialitat de llengua anglesa de la UPF/UOC.

Aquestes són algunes de les informacions que us volíem fer arribar, per anar fent boca, abans d’iniciar el curs. A les diferents reunions de cada classe us anirem informant, amb més detall, d’aquestes i d’altres propostes.

Bon curs a tots!