Els alumnes de biologia 4t d’ESO anem a l’ICO

El primer que vam fer en aquesta sortida va ser escoltar una explicació general sobre què són el càncer, la metàstasi, l’angiogènesi i altres temes relacionats amb les malalties cancerígenes. Després vam passar a la part més pràctica i ens vam dividir en tres grups:

1. ESTABOLARI: Ens van ensenyar un laboratori per dins i plantacions de microorganismes en les quals havien injectat cèl·lules cancerígenes. Vam poder observar les diferències entre una cèl·lula cancerígena i una cèl·lula sana. Després també vam anar a una sala on ens van ensenyar com es conserven les plantacions que es fan.

2. ANÀLISI DE PROBABILITATS: Vam fer una extracció de l’ADN d’un teixit amb l’ajuda de pipetes de laboratori i d’una centrifugadora.

3. INVESTIGACIÓ: Ens van ensenyar com treballaven amb els cucs “c elegance”, ja que van molt bé per detectar quina és la part que provoca aquestes anomalies.

Aquesta sortida ens ha agradat molt perquè està molt bé conèixer com treballen els investigadors i les tasques que fan. També ens va agradar molt veure com són els espais d’investigació, i els materials que utilitzen.