Addicció als videojocs: Mite o realitat?

El dia 22 d’octubre de 2019, els grups de 3r i 4rt d’ESO hem anat a la Unitat de Ludopatia de l’Hospital de Bellvitge a escoltar una xerrada sobre l’addicció causada pels videojocs.

En aquesta xerrada, dues psicòlogues ens han explicat que l’addicció als videojocs s’ha convertit en un malaltia mental real i està reconeguda per l’Organització Mundial de la Salut (OMS), i que ens pot perjudicar en diferents àmbits de la vida (acadèmica, social, personal, familiar i fins i tot en la salut).

Ens han dit que la malaltia es fa visible a través dels canvis que produeix el joc en el comportament dels joves, i alguns dels principals símptomes són l’abandonament de la vida laboral i social, trastorns d’ansietat i depressió, canvis d’humor, etc.

Algunes de les propostes que podem fer per evitar aquesta malaltia són fer activitats de lleure amb la família, jugar a videojocs de manera controlada (entre 1 o 2 hores cada dia), fer les tasques escolars abans de jugar, quedar amb les amigues i els amics en persona, etc.

Ha estat una xerrada molt interessant que ens ha permès conèixer una mica més en què consisteix l’addicció als videojocs i què podem fer per evitar-la.